niedziela, 2 marca 2014

Były faworki, były pączki a teraz piegusek.

Z Tłustego Czwartku i przygotowanych na konsumpcję cudownych kalorii zostało mi mnóstwo białek.
No i dzisiaj zrobiłam piegusa.
Wyszedł fajny i smaczny. Więc Wam też proponuję ten przepis.

Składniki:

200 g mąki tortowej
200 g maku
200 g cukru pudru
250 g rozposzczonego masła.
1 szklanka białek. Ja miałam troszkę więcej bo z 11 jaj i szkoda było wylewać.
2 łyżeczki proszku do pieczenia
skórka otarta z 1 cytryny
kilka kropel aromatu migdałowego
1 cuvertura do polania ciasta

Sposób wykonania:

Makę przesiewamy z proszkiem do pieczenia. Dodajemy mak i dokładnie mieszamy.

Dodajemy rozpuszczone masło i znów dokladnie mieszamy rozcierając łyżką.



Białka ubijamy na bardzo sztywną pianę.
Stopniowo dodajemy cukier puder i dalej ubijamy.

Po troszke dodajemy do masy makowej i delikatnie ale dokładnie mieszamy.Dodajemy skórkę cytrynową i aromat migdałowy.
Keksówkę o wymiarach 12 cmx 25 cm smarujemy masłem i osypujemy tartą bułką.
Wykladamy do keksówki ciasto i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika.

Pieczemy około 1 godziny sprawdzając patyczkiem Ciasto jest gotowe gdy wyjmujemy suchy patyczek.
Ostudzonego piegusa polewamy rozpuszczoną cuverturą.

I robimy kawusię, do której podajemy naszego piegusa.


Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz