piątek, 22 września 2017

Muffinki ze śliwką.

Wiele osób ma swoje przepisy na muffinki. Ja dostałam przepis od mojej córki. Ale nie byłabym sobą gdybym nie zmodyfikowała go.
Uwielbiam w wypiekach smak i zapach masła. i nie mogę przekonać się do oleju.

Składniki:

2 szklanki mąki tortowej ( szklanka o pojemności 250 ml).
3/4 szklanki cukru
2 łyżeczki czubate proszku do pieczenia
1 szklanka mleka
1/2 szklanki roztopionego o schłodzonego masła. Ja dodałam masło przez siebie wyprodukowane.
1 jajko
troszkę aromatu śmietankowego.
6 dużych śliwek ( kupiłam pyszne fioletowe w Biedronce)

Sposób przygotowania:

Do mąki dodać cukier, proszek do pieczenia i wymieszać.
Dodać jajko, mleko i masło. Dokładnie wymieszać mikserem.
Odstawić niech nabiera mocy.
W tym czasie odpestkować śliwki i przeciąć na 4 części.
Formę na muffinki wyłożyć papilotkami.
Nałożyć po niepełnej łyżce ciasta.





Na ciasto wyłożyć śliwki.
A na śliwki jeszcze po 1/2 łyżce ciasta.


Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku około 20 minut.
Wyjąć muffinki z formy i posypać cukrem pudrem.



Z podanej ilości składników wyszło 24 muffinki.

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz